Ukończyłam pięcioletnie studia magisterskie na kierunku Logopedia z audiologią na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz studia podyplomowe z Neurologopedii klinicznej z wczesną interwencją logopedyczną na Uniwersytecie Medycznym im. Piastów Śląskich we Wrocławiu.
Przygodę pracy z małym pacjentem rozpoczęłam jeszcze na studiach jako wolontariusz w przedszkolu. Już wtedy niesienie pomocy sprawiało mi ogromną satysfakcję i motywowało do dalszej pracy. Swoje doświadczenie zdobyłam w Ośrodku Wczesnej Interwencji i Poradni Wczesnego Wspomagania Rozwoju PSONI Koło w Rzeszowie oraz w rzeszowskiej Filii Centrum Metody Krakowskiej. Pracowałam też w kilku innych miejscach ale nigdzie nie miałam możliwości dopasowania czasu i formy pracy do pacjenta ze względu na zewnętrzne ograniczenia. Dlatego podjęłam decyzję o założeniu własnego gabinetu.
Niesienie pomocy małym pacjentom i ich rodzinom sprawia mi ogromną satysfakcję i motywuje do dalszej pracy. Ciągle szukam coraz lepszych metod i technik pracy i w związku z tym stale podnoszę swoje kwalifikacje na specjalistycznych kursach.
Certyfikaty uprawniające doprowadzenia postępowania diagnostyczno-terapeutycznego w neurologopedii według koncepcji NDT – Bobbath,
„Wczesna diagnoza i stymulacja logopedyczna u noworodków i niemowląt”,
„Niemowlak u logopedy”,
„Niemowlak u logopedy 2 Miobobo©. Skrócone wędzidełko podjęzykowe u niemowląt – podejście praktyczne”,
„Karmienie noworodka i niemowlęcia – od teorii do praktyki”,
„Karmienie wcześniaka na oddziale neonatologicznym”,
„Taktyka postępowania w ankyloglosji u noworodków i niemowląt”,
„Ankyloglosja okiem lekarza – primum non nocere”,
„Standardy postępowania w ankyloglosji. Współpraca logopedy z lekarzem – noworodki i niemowlęta”,
„Wędzidełko języka w praktyce. Kliniczna analiza zdjęć pacjentów”,
„Frenotomia dla praktyków – kwalifikacja i zabieg”,
„Zaburzenia przetwarzania sensorycznego u dzieci przedwcześnie urodzonych – perspektywa specjalistów i rodziców”,
Kurs dla neurologopedów, logopedów, fizjoterapeutów – terapeutów wczesnej interwencji pracujących z dzieckiem karmionym piersią w Centrum Nauki o Laktacji,
„Biomechanika ssania piersi”,
„Pozycjonowanie przy karmieniu”,
„Terapeuta karmienia z pasją”,
„Ustna sprawność ruchowa w karmieniu i żywieniu dziecka – strategie leczenia według Marsha D. Klein i Tracy A. Delaney”,
„Jem sam – miostymulacje u dzieci w nauce jedzenia i picia”,
„Dysfagia u niemowląt i małych dzieci”,
„Gryzienie niejedną ma twarz”,
„Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowych”,
„Masaż logopedyczny od podstaw – podejście praktyczne”,
„Stymulacja traktu ustno-twarzowego”.
„Terapia Dziecięcej Apraksji Mowy, ORM, Afazji Motorycznej i Rozwojowej według zasad motorycznego uczenia się”
„Terapia Neurobiologiczna dla początkujących”,
„Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®”,
„Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – usprawnianie lewej półkuli mózgu”,
„Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych”,
„Alalia (opóźniony rozwój mowy, SLI) – diagnoza i terapia”,
„Praca z dzieckiem autystycznym – początek drogi”,
„Dziecko z FAS”,
„Stymulowanie funkcji uwagi. Wprowadzenie do programu Attension Autism”,
„Zaburzenia w zachowaniu u osób z autyzmem i upośledzeniem umysłowym”,
Kurs III stopniowy „Stosowana Analiza Zachowania w pracy terapeutycznej z osobami z autyzmem”,
„Diagnoza i programowanie terapii komunikacji dzieci werbalnych i niewerbalnych z ASD”,
„Dyzartria wyzwaniem logopedy”.
„Terapia manualna dla logopedów w zaburzeniach artykulacyjnych – podejście interdyscyplinarne”,
„Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowych”,
„Manipulacje ustno-twarzowe, techniki usprawniające narządy mowy i redukujące ból – moduł II”,
„Masaż logopedyczny od podstaw – podejście praktyczne”,
„Stymulacja traktu ustno-twarzowego”,
„Aligment w terapii miofunkcjonalnej”,
Kurs instruktorski Masażu Dziecka Metodą Shantala oraz Masażu Osoby Dorosłej Metodą Shantala
„Neurodevelopmental Baby Massage” Peter Walker,
„Diagnoza i Terapia Ręki – kurs I i II stopnia w ujęciu globalnym”.
„MFT 9-99 sTArs – Miofunkcjonalna Terapia dla osób w wieku 9-99″,
„Mioterapia dzieci w wieku 2-6 lat – praktyczne wskazówki”,
„Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia – podejście autorskie.”,
„Elastyczny Terapeutyczny Taping w logopedii / neurologopedii zgodnie z podejściem Esther de Ru”,
„Elektro Neuro Mobilizacja Obszaru Twarzowego ENMOT”,
„Podstawy ortodoncji dla logopedów. Diagnozowanie i usprawnianie wymowy osób z wadą zgryzu”,
„Regulatory funkcji MFS – nowe trendy w diagnostyce i leczeniu zaburzeń zgryzu i wymowy”,
„Holistyczne podejście do leczenia wad zgryzu czyli jak pomóc sobie i pacjentom żeby leczyć łatwiej, szybciej i bardziej stabilnie”,
„Staw skroniowo-żuchwowy okiem logopedy. Podejście przyczynowo-objawowo-funkcjonalne”,
„Podstawy układu ruchowego narządu żucia w gabinecie logopedycznym”,
„Dyslalia ankyloglosyjna – o krótkim wędzidełku języka, wadliwej wymowie i skuteczności terapii”,
„Wpływ dysfunkcji na powstawanie wad zgryzu. Współczesne poglądy i nowoczesne metody leczenia”,
„Wykorzystywanie trainerów ortodontycznych w terapii logopedycznej”.
„Metody wywoływania głosek”,
„Terapia i korekcja deformacji samogłoskowych”,
„Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji”,
„Wykorzystanie elementów metody webo-tonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej”,
„Opóźniony Rozwój Mowy – kreatywne postepowanie logopedyczne”,
„Werbogesty. Od gestu do słowa i będzie rozmowa”,
„Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną i Zespołem Downa – kurs podstawowy”,
„Praca pedagogiczno-logopedyczna z dzieckiem z upośledzeniem umysłowym i niedokształceniem mowy o typie afazji”,
„Wprowadzenie strategii komunikacji wspomagającej i alternatywnej szansą na poprawę jakości porozumiewania się”,
„AAC – wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się”,
„AAC jako wsparcie mówienia”,
Certyfikaty tłumacza języka migowego I i II stopnia,
Certyfikat terapeuty metodą fonogestów I stopnia,
„Trening ruchu twórczego metodą Weroniki Sherborne”,
„Wspieranie rozwoju dziecka poprzez zabawę. Funkcje terapeutyczne i poznawcze zabaw”,
„Logorytmika w zabawie i terapii”.
© Pracownia mowy. All rights reserved.